Leapsa: so far away...

3 ani (prima amintire, cred): cresa. o camera mare, intradevar, cu patuturi cu gratii. olite langa intrarea in camera. o tanti care ne spunea povesti asezata pe un scaun langa fereastra. farfurii de tabla si cani cu ceai de menta.
4 ani: gradinita de pe aceeasi strada cu noi, la parterul blocului unde voi realiza mai tarziu ca sta un coleg de scoala generala (Anghelescu Bogdan). o tanti ne dadea poze decupate din carti. tin minte un cal si o broasca. trebuia sa le invatam denumirile in engleza. o dimineata in care eram singura la gradinita. Andreea era racita. Doamna m-a intrebat de ce nu a venit.... nu stiam daca sa ma ridic in picioare sau nu. Ma ridicam si ma asezam incontinuu.
5 ani: gradinita cu program sportiv. imi aduc aminte gentuta bleumarin identica cu a unui coleg (!!!). drept urmare le-am incurcat intre ele. aveam in ea o sticla din sticla :P (de la un sirop de tuse probabil), plina cu apa.
8 ani: gradinita din Campulung. dulapuri mici, cu poze colorate. o carte cu vulpi si gaini pe care trebuia sa le numaram. margele insirate pe ata. groapa cu nisip din curte si doi saci mari plini cu forme din plastic.
7 ani: prima zi de scoala. nu am plans cand au plecat mama si cu tata. am plans pentru ca mi s-au desfacut mansetele de la uniforma. incepe chinul. pana am terminat scoala generala si gimnaziul nu am luat niciun premiu.
Din perioada asta imi mai aduc aminte multe lucruri: draperiile rosii de pe balcon... casutele pentru vrabii cu mesaje gen "nu va fie frica. veniti sa va cresteti puii". :D facutul temelor pe masina de cusut din bucatarie... cerneala era mereu intinsa cand scriam.
In vara de dinaintea clasei a treia: am urcat primul varf de munte: Vf. Papusa 2391 metri. Tabara de la Cabana Cuca.
11 ani: deja mi-am dat seama ca uram scoala si tot ce tine de ea. mie imi placea sa fac garduturi la ore. mi-am rupt si mana dreapta de vreo 2 ori. Si totusi, am avut parte de prima excursie la Bucuresti. am mers la gradina botanica si ne-am uitat la maimutele de la popasul Merei. eram asa de antipatica, incat nici colegii de clasa nu stateau cu mine.
13 ani: bataia incasata nu m-a lecuit de "neinvatare". pur si simplu nu imi placea sa citesc, sa scriu... de olimpiade nici nu era vorba.
13 octombrie, nu mai tin minte anul. O zi superba. Il pierd pe Marc. Nimic nu mai e la fel.
La materia dragoste.... ar veni cam asa: Andronache Radu din spatele blocului, Chiriac Alin, apoi Alexandru Ilie. Si bineinteles, pasiunile de pe munti.
Liceu: cea mai frumoasa perioada din viata mea. Mi-am dat seama ca minciunile si lenea nu ma ajuta la nimic. am pus mana pe carte si pana in clasa a 12-a am luat si eu un premiu. nu premiul 1, dar oricum... Descopar istoria Egiptului si ma hotarasc: arheologie.
Intre timp. in clasa a 10-a, prima dragoste: Andrei Craciun... Greu...
Tot in clasa a 10-a, mi-am dat seama ca arheologia nu e pentru mine cand am luat un 4 intr-o lucrare la istorie. M-am reorientat spre geografie. Si nu m-am mai razgandit.
Am avut si eu o cole.... mi-e dor de tine, Elena!
Bacalaureatul... prima din clasa. Am fost asa de mandra...
Perioada petrecuta in facultate a fost prea complexa pentru a mentiona lucruri care m-au marcat. Au fost prea multe lucruri. Am in minte imaginea din primul an de facultate... Andreea si cu mine pe Copou, in dreptul cofetariei unde se vindeau prajituri Ancuta. Mama si tata in masina... Mama cu lacrimi in ochi. Ne lasau acolo.
Bineinteles, nelipsitele sicane de la colegele de camera mai mari. Cu toate ca am purtat aparat dentar 3 ani, tot ziceau ca arat ca un iepure.
Primele practici prin tara... primele cunostinte... O prietena adevarata: Ana Maria.
Prima realizare: am reusit sa trec la buget.
A doua realizare: diploma de calificare ca ghid national. Nu mi-a ajutat la nimic.
Un esec: ma apuc de fumat.
Andreea imi gaseste jurnalul. De atunci nu am mai pastrat pentru mine.
Recitaluri de folk la anticariat... primul concert cu Vama Veche la care asist... Si cu Phoenix.... Iris.... Directia 5...
A treia realizare: licenta.
Primul loc de munca: secretara....
Cel mai important lucru pe care l-am invatat a fost sa nu caut dragostea intr-un loc anume. L-am cunoscut pe Iulian pe internet. Si unde suntem acum... Ne pregatim de casatorie....
Am gresit mult... am invatat multe... continui sa gresesc si sa invat...
Sora-mea, ai avut un cuvant important de spus in tot acest proces de formare a mea. Nu cred ca as fi reusit sa ajung aici fara tine. Te iubesc!
Iulian, pentru tine am invatat sa gatesc. Si sa pregatesc surprize. Si sa cred ca sunt lucruri bune care ma asteapta. Te iubesc!
Mama, tata, multumesc ca ati avut rabdare cu mine. Probabil ca nu m-as fi trezit la realitate daca nu mancam si putina bataie. :) Va iubesc!
As vrea sa ii transmit leapsa lui Radu Clapa. Nu am mai auzit nimic de la el. Radule, te asteptam!!! :-)

5 comentarii:

Ada spunea...

asa da! :)
mai intai de toate, si eu te iubesc pe tine, sora-meo, si sunt extrem de mandra de tine si abia astept sa prind buchetul la nunta (daca nu-l prind, te anunt de pe acum ca il voi castiga prin lupta dreapta cu cea care l-a prins) - si nu ca sa ma marit cat mai repede, ci pentru ca is sora miresei si am pile. :D
am constatat ca multe dintre amintirile tale nu le stiam sau le stiam prea putin. multumesc pentru impartasire, chiar daca nu mi se adreseaza personal. :)
si inca ceva: tot astept un filmulet... astept cam de multisor. ce zici? :D

Ada spunea...

ah, da, si am uitat sa-ti spun ceva: in general, nu cred ca poti fi singurul antipatic intr-o clasa de oameni simpatici. ei bine, cazul clasei tale din generala era o exceptie: de fiecare data cand iti vedeam colegii (destul de des, de altfel, de vreme ce clasele noastre erau vecine), aveau expresii faciale similare alora care fac reclama aia cu "tu cat timp pierzi zilnic la toaleta?". n-am pomenit mai multa ingamfare pe metru patrat decat la tine in clasa! daca "antipatica" inseamna ca ai fost o exceptie de la "nas pe sus", atunci prefer asa! :)

Crissa spunea...

nu pot decat sa spun multumesc. si nu exagerez daca iti spun ca am lacrimi in ochi. :-)

fonte di gioia spunea...

de incurcat am incurcat si eu gentile, dar nu eram la gradi, ci la faculta:))

radiowhisper.com spunea...

Buna Seara!
Eu sunt Vlad, unul dintre membri Radio Whisper - un radio antimanele dedicat bloggerilor şi nu numai.
Am găsit întâmplător blogul tău, am citit câteva articole şi nu am vrut să ies înainte să te felicit – mi-a plăcut mult ce am găsit aici. Am fost atras de subiectele interesante si de originalitatea articolelor. Felicitari ! Noi promovăm la radio diferite articole ale bloggerilor, iar azi am promovat un articol de-al tău; am specificat sursa articolului şi am deschis şi un subiect pe baza acestuia. Dacă doresti, poţi să ne recomanzi orice articol, iar noi îl vom promova.
Ne-ar face plăcere să ştim că ai dori să ne susţii în acest proiect de radio şi să accepţi o eventuală colaborare.
M-am gândit aşadar să vin cu o propunere:
Pe Radio Whisper se difuzează toate genurile de muzică, exceptând manele şi piese necenzurate. Avem şi câteva emisiuni, ştiri etc. Ne-am propus să realizăm un proiect mare, iar pentru asta avem nevoie de susţinerea şi ajutorul tău şi al celorlalţi colegi bloggeri. Dorim să creăm o echipă cât mai complexă de oameni cu un talent aparte şi m-am gândit că poate ai vrea sa ni te alături şi să colaborăm (binenţeles, pe unul dintre domeniile care îţi place). Dorim de asemenea să îţi acordăm un scurt interviu. Pentru noi sunt importante ideile şi modul de a gândi al bloggerilor şi al ascultatorilor noştri.
Îti multumesc pentru timpul acordat, iar acum îti propun sa adaugi linkul sau bannerul nostru pe blogul tău şi să ne dai add la id-ul asculta.whisper sau un e-mail, tot la asculta.whisper@yahoo.com, pentru a discuta mai multe.

www.radiowhisper.com
Multumesc,
Cu stimă Vlad!